Onafhankelijkheidsdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu Onafhankelijkheidsdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu

Onafhankelijkheidsdag

Door: Susan

30 November 2004 | Suriname, Paramaribo

Ook dit was een unieke ervaring. Op 25 november was het onafhankelijkheidsdag.
Ik werd wakker gemaakt door het geluid van kanonschoten.Om 9 uur begon de ceremonie op het onafhankelijkheidsplein.... hier kon ik niet komen. Aangezien de bussen niet naar het centrum konden op dit tijdstip van de dag.
Dus heb ik op de tv gekeken waar alles live en veel beter te zien was.
Om 3 uur was ik dan ook eindelijk in de stad. Ik ben samen met Farisa gegaan.
Overal waren kraampjes ( aan de waterkant, in de palmentuin en op het onafhankelijkheidsplein) maar elk kraampje draaide zo ongeveer om eten. Zo zie je weer duidelijk hoe belangrijk de combi eten en feesten is.
Ik heb heerlijke bakabana gegeten en een loempia gevuld met kousenband.
Verder heb ik in de Palmentuin een tekening van mezelf laten maken voor 7 SRD ( nog geen 2 euro) deze vond ik niet erg op mezelf lijken maar het idee was erg leuk..... haha ( zie foto’s)
We hebben overal rondgelopen en tot slot nog even op de pier bij Torarica gezeten. Onafhankelijkheidsdag is ongeveer hetzelfde als de uitmarkt in Amsterdam maar dan veel kleiner. Ik had het grootser verwacht maar vond het toch ontzettend mooi en leuk om mee te maken. Om 11 uur ’s avonds was ik weer thuis en ben ik heerlijk gaan slapen, want de volgende ochtend moest ik weer vroeg naar stage.

• 01 December 2004 - 08:51

liefs.

• 01 December 2004 - 14:42

Resi Douglas:

Leg maar eens uit wat kousenband is in een loempia?

• 01 December 2004 - 21:48

Harry:

Jouw website blijvend verassend....vandaag jouw verhaal ontdekt over de viering van onafhankelijkheidsdag....

Bijzonder om een echte surinaamse fesstdag te mogen meemaken....

Elke dag heeft zo steeds zeer zijn eigen geschenk...

harry

• 02 December 2004 - 12:52

Els Uit Vriezenveen:

Leuk je verhalen te volgen! Je maakt in die paar maanden wel heel veel mee. Een goede tijd nog! groetjes