Raleighvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu Raleighvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu

Raleighvallen

Door: Susan, Mark, Fieke, Chris

30 December 2004 | Suriname, Paramaribo

Daar zijn we weer!!!
Onze jungletour door Suriname zit er weer op. Deze is geeindigd met de Raleighvallen. Doordat bijna alle rivieren in Suriname droog staan konden we niet met de bus en boot er naar toe. We waren dus genoodzaakt om heen en terug met het vliegtuig te gaan.
De gehele groep bestond uit ons viertjes en de begeleider. Met z'n 5jes in een mini vliegtuig waar ook slechts 5 personene + piloot inkonden.
Helaas was de bagage van al het drinken en eten te zwaar zodat we enkel onze eigen bagage konden meenemen. Dus zonder koud drinken gingen we opweg naar de Raleighvallen. Het drinken zou achteraf met een vlucht nog komen.
Na een klein uurtje vliegen kwamen we aan bij STINASU, die het nationaal park beheert.
Na een klein tochtje kwamen we aan bij het huisje waar we gingen slapen. Het huisje lag boven op een rotspartij waar we uitzicht hadden op de watervalletjes, die nu dus kleiner waren door de lage waterstand.
Nadat we ons hadden gesettled in 1 kamer met 4 stapelbedden gingen we een kort tochtje maken naar de moederval, een tocht van 40 minuutjes. Na het 'diner' regende het dus konden we niet echt meer een tocht maken. De volgende ochtend gingen we richting de Volzberg. Deze konden we bereiken na een 7,5 km lange tocht en nog een klim van 235 meter. Deze tocht was zeer mooi en we hebben ook veel dieren gezien, brulapen, kwattaapen, capucijnenapen, rivierotters, boskonijnen en natuurlijk het mooie oerwoud. Nadat we om 8.30 waren vertrokken met de plaatselijke gids waren we om 15.30 weer terug bij de rivier, een behoordelijke tocht! We moesten natuurlijk ook even afkoelen wat kon in de stroomversnellingen en in de rivier. Erg mooi en lekker alleen vonden de baby-piranha's ons ook wel lekker, dus soms even oppassen geblazen. 's Avonds hebben we nog een avondtochtje gemaakt maar helaas niks meer gezien.
Dag 3 van de Raleighvallen. Helaas ook alweer de laatste dag! WAnt dit gebied is echt super mooi en je ziet er ook vanalles.. We gingen weer richting de moedervallen lopen waar we dit keer veel apen zagen! En op de terug weg ook nog boskalkoenen en 2 slangen!!! Helaas konden we deze 2 laatste dieren niet vastleggen. NA nog even af te hebben gekoeld in de rivier moesten we dus helaas weer terug richting Paramaribo... En het koud drinken dat is nooit aangekomen. Dus we hebben het moeten doen met gekookt rivier water!!!
Gisteravond nog gaan uiteten bij Mambo-grill, was echt heel lekker!!!
Vandaag een tussendagje. Deze ochtend naar de centrale markt gegaan, soort Turkse bazaar. Verder wat dingen regelen en morgen dan groot feest in Suriname. Waar vanaf 12 uur 's middags veeeeeeel vuurwerk wordt afgestoken. Dan overal muziek en feest en 's avonds moeten we veilig binnen zijn!!! We gaan dan naar een ex-collega van Susan (van de Flu school).
Dus namens ons alle 4 Een heel goed uiteinde en en een goed 2005!!!!!!

• 30 December 2004 - 16:18

Harry:

De natuur blijft ons als mensen raken...Dit merk ik steeds weer als ik jullie berichten lees.

Een goed uiteinde op z'n Surinaams en een goed welkom in 2005!!!!

Elke dag herbergt een geschenk.

hartelijke groeten harry

• 31 December 2004 - 13:03

Guus:

Ik wens jullie allemaal een gezellige jaarwisseling.

Hartelijke groeten, Guus

• 31 December 2004 - 16:00

Jean En Annie Thoma:

Met bewondering en een beetje jaloersheid hebben wij jullie avonturen gelezen. Ongeloofelijk !
    Nog veel plezier en maar hopen dat het rivierwater geen sporen achterlaat.! Hou ons op de hoogte.Wij vetrekken Zondag 2 Jan. voor een korte vacantie naar Duitsland.Goede thuisreis !Voorspoedig 2005 !

• 31 December 2004 - 20:11

Mama, Frieda En Ben:

Hoi allemaal, Leuke en spannende berichten van jullie! Mama en wij natuurlijk ook wensen jullie een zalig en goed nieuw jaar 2005. We zitten hier aan de zelfgebakken dampende oliebollen met rozijnen merk Koopmans, maar erg lekker. We luiden op typisch Hollandse wijze het oude jaar uit!
    Eergisteren was de bruiloft van Wieteke en Jan. Een bruiloft in de sneeuw!! Die is nu weer helemaal verdwenen.
    Nog veel plezier de eerste dagen van het nieuwe jaar in Suriname.

Mama, Frieda en Ben

• 03 Januari 2005 - 13:32

Anika:

Hoi Susan en Mark.

Het blijft leuk en zeker spannend om iedere keer weer julie berichten te lezen.
    François en ik wensen jullie een goed 2005.
    Nog veel plezier in Suriname en tot binnenkort.

Groetjes Anika.