Fotoverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu Fotoverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu

Fotoverslag

Door: Susan, Mark, Fieke, Chris

26 December 2004 | Suriname, Paramaribo

Hier weer een kerstberichtje uit het zeer warme Paramaribo!

Gisterochtend zijn we om 7 uur vertrokken met de fiets richting de zee gefietst. Via een korte omweg waren we om half 9 bij de 'blue ocean'. Maar blauw dat was nergens te zien! Veel rommel, autowrakken die als dijk dienen het water. Het water zelf is erg 'vies' door de modder en klei uit de amazone.
Om half 11 werden we door de stagebegeleidster van Susan , Ilse en haar man opgehaald om de kerstdag door te brengen bij de familie van Sonny (haar man). Het was ene gezellige dag met veel eten!!! Echt surinaams he!!
Pas tegen 23 uur waren we weer terug in het appartement.
Vandaag stond een stadstour op het programma door Cythia McCloud. Een Suriname schrijfster (van hoe duur was de suiker). We konden met haar verschillende oude surinaamse gebouwen in, wat zeer mooi was om te zien. Ook werden er mooie verhalen verteld! Als afsluiting hadden we een kerstbrunch in de tuin van de Surinaamse bank.
Vanavond gaan we gezellig uiteten bij een Chinees restaurant, moet erg lekker zijn.
Morgen vertrekken we om 04,15 naar Raleigh vallen, waar hopelijk genoeg water is. Het wordt een groot avontuur!!!!
Bijgevoegd zien jullie enkele foto's. Nog een fijne kerst allemaal

• 26 December 2004 - 23:04

Guus:

Hallo allemaal,

Wat een prachtige foto's en wat zien en doen jullie veel in korte tijd. Hier zit de kerst er weer op. Was erg gezellig. Vandaag nog in de stralende zon op het strand gelopen samen met Maria, Harry, Bertine, Rik, Daan en Steyn. Geen typisch kerstweer dus.

Groeten,

Guus

• 27 December 2004 - 22:34

Harry:

Goede morgen Susan, Mark, Fieke en Chris

Vanavond heeft het hier licht gesneeuwd. Het is dan bijzonder om over jullie zonrijke,gezellige, culinaire, verrassende Surinaamse Kerst te lezen.

Vandaag hoorde ik op de radio, dat het in Suriname zeer weinig geregend heeft en dat de rivieren zeer moeilijk bevaarbaar zijn.

Suriname lijkt me een zeer aangenaam land om te mogen vertoeven

Deze week werk ik en ik geniet van de nederlandse winteravonden.

In ieder geval een goed uiteinde en een goed begin in 2005 en geniet tussentijds van de Surinaamse verrassingen.

alle liefs harry