Feesten met Ilse - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu Feesten met Ilse - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu

Feesten met Ilse

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg

17 November 2004 | Suriname, Paramaribo

Met Ilse mee naar een Islamitisch en Hindoestaans feest....
Ilse kwam me om half 11 halen, met haar ging ik naar haar oma en familie...

We gingen voordat we naar de dorpjes rondom Grongingen gingen even naar de zus van Ilse ( Julliet) deze woont net buiten Paramaribo. Hier heb ik heerlijke Sauto gegeten ( een gevulde soep)en heel veel lekkere hapjes, cassave ( dit is iets anders dan wij in Nederland eten!!!!!!), geroosterde pinda's ( soort borrelnootjes), aardappelkroketjes en bananenchips ( dit ook niet hetzelfde als ik Nederland.... het is zout i.p.v. zoet maar wel ontzettend lekker!!!) We zijn 2 uurtjes bij de zus van Ilse gebleven, waarna we naar 3 nichten van Ilse zijn gegaan, en een tante en tot slot naar de oma van Ilse. Overal moest ik ontzettend veel.... het is onbeleefd wanneer je niets eet. de cake is hier overal zo ontzettend lekker!!! Verder heb ik zoutjes en zoutjes gehad ( zit lijkt op kaas stengels maar smaak dan zout of zoet)Verder heb ik rundvlees gemarineerd met kerrie en kokos gehad ( dit was heerlijk!!!!Dit recept krijg ik nog van Ilse)Bij de tante van Ilse hebben we een koude schotel gehad van rijst, tauge, sambal, tahoe, tofu etc. Dit was erg lekker maar een beetje pittig haha.... Ik moet zeggen dat ik steeds beter tegen pittig eten kan.
Tot slot kwamen we om 7 uur 's avonds aan bij de oma van Ilse. Hier woont ook de moeder van Ilse. Zij wilde ons nog hele maalyijden voor zetten, maar daar heb ik toch echt nee op moeten zeggen ondanks dat dit niet echt beleeft is!!!! Bij de Oma van Ilse hadden ze een heel primitieve toilet ( een gat in de grond.... met een houten hutje erom heen haha) Ook de ' douche was erg primitief maar erg goed te doen. Met emmers water heb ik me gewassen. Ik vond dit een erg leuke ervaring, en eigenlijk niet eens zo primitief na Phedra waar we ons in de kreek hebben gewassen. de gehele avond heb ik gezellig met de familie van Ilse gepraat, en om 1 uur gingen we dan eindelijk naar bed. De oma van Ilse wilde mij haar bed geven, dit vond ik niet kunnen dus ben ik op de bank gaan slapen. Zodat zij in haar eigen bed kon. Ik ben al blij dat ik mocht blijven slapen.... dus vond niet dat ik haar bed ook nog moest op eisen omdat ik een gast was. De volgende ochtend ben ik met Ilse Sauto gaan maken, ze heeft me geleerd hoe ik dit moet maken. En het was ontzettend goed gelukt dus zeker voor herhaling vatbaar!!! Alleen ben je wel 2 uur bezig met het maken van de soep......
Maandag waren we dus vrij i.v.m. de feestdagen.... En heb ik met Ilse, Sonny en Matt ( Sonny > man van Ilse, Matt > zoontje van 2) Nog veel familie bezocht. Om precies te zijn vier plaatsen...... En overal draaide het om eten....
Uiteindelijk kwam ik om 10 uur 's avonds thuis en ben ik gelijk mijn bed ingedoken, aangezien ik weer om 8 uur voor de klas moet staan terwijl Ilse verlof heeft!!!!!
Ik vond het ontzettend leuk om dit eet festijn mee te hebben mogen maken en kennis heb mogen maken met de zeer gastvrije familie van Ilse!!! echt super zo'n ervaring!

  • 17 November 2004 - 21:57

    Fieke:

    Wat leuk dat je kennis hebt kunnen maken met de familie van Ilse. Wat een gastvrije mensen...die je met allerlei lekkere hapjes wilden verwennen.
    Ze zullen altijd tegen je zeggen dat je niet genoeg gegeten hebt,dat past bij zo'n gastvrije cultuur. Dansen ze ook tijdens deze feesten?
    Susan geniet nog maar even van deze bijzondere, warme wereld
    veel liefs Fieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2005

Laatste dag

30 December 2004

Raleighvallen

26 December 2004

Fotoverslag

24 December 2004

Brownsberg

20 December 2004

Palumue
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 29365

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: