Weekend naar Phedra en slang - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu Weekend naar Phedra en slang - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu

Weekend naar Phedra en slang

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2004 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag avond heb ik nog een slang gezien....
Ik was met de buurman ana het kletsen en plotseling zag ik iets zwarts langs mijn slipper glijden... rara wat is het???? We keken er samen nog eens goed naar en toen bleek het een waterslang te zijn ( was donker buiten, hierdoor konden we het niet goed zien) ik schrok van binnen ontzettend. de buurman pakte zijn bijl en begon op het beest in te hakken........... Erg schokkend... Ik ben snel mijn camera gaan halen en heb er nog een foto van gemaakt.... Ja mijn eerste slang!!!! wat aws hij toch dichtbij.

Zaterdag heb ik om 7 uur ene taxi gebeld, om mij naar de melk centrale te brengen, dit ging echter helemaal verkeerd. Ik heb 45 minuten in de taxi gezeten, aangezien deze man niet wist waar hij moest zijn en helemaal verkeerd was gereden. Onderweg Rehana gebeld met de vraag of zij hem kon uitleggen waar we naar toe moesten. Uiteindelijk kwamen we na 45 minuten aan. De chauffeur vroeg 12 srd terwijl we 6 afgesproken hadden. Dit omdat hij verkeerd had gereden en dus verlies had geleden. ik heb hem 8 srd betaald en ben de taxi uitgestapt. Hier ontmoette ik mijn mede reizigers, Rogier, Michiel en Sandrien en Ruud
( laatste twee kende ik al van Torarica), daarna Nicolien en Elsje nog opgehaald bij Saron heb ik de vorige tripjes mee gedaan. En op naar Phedra over een lange slechte bauxiet weg...... Deze weg gaan we ook nog rijden ( Mark, Fieke en Chris) wanneer we naar Brownsberg gaan, alleen moeten we er dan dubbel zo lang over rijden...... Uiteindelijk stopte de auto ergens langs de weg. Hier was een zeil gespannen en hingen wat hangmatten en was een kreek aanwezig. Dit was de plek waar wij zouden overnachten. Er primitief, het bos was de wc, er was geen drinkwater of iets..... Maar wel spannend dus. We zijn gelijk in de kreek gedoken ( cola kleurig water) maar heerlijk koel. Daar even ontspannen, daarna achter in de laadbak van een pick-up. En de bush bush in gereden om te jagen,..... maar tevergeefs niet meer gezien dan enkele soorten apen, planeten ( waaronder een ananasplant).
Helaas geen jacht succes.... dus dan maar terug naar het kamp om lekkere Roti’s te eten die Rehana zelf voor ons gemaakt had..... Heerlijk..... na wat te hebben gelegen in de hangmatten zijn we naar het dorp Phedra gegaan om het dorp te bekijken en in de Suriname rivier te zwemmen. Onderweg kwamen we langs een plantage met marakoeza en pepers.... Hier zijn we even gestopt en hebben we heerlijke marakoeza gegeten......... Maar toen begon het te regenen dus snel naar de bus gerend en verder gereden naar Phedra, in de hoop dat het dara niet zou regenen ( kan hier erg plaatselijk zijn). Hier hadden we ook pech het bleef ontzettend hard regenen en ging zelfs in de loop van de tijd heel erg onweren en niet zo’n beetje ook. ere zat nog geen seconde tussen de flits en de donder...... Daar zaten we dan onder het afdakje van de plaatselijke ‘ supermarkt’
Na 1,5 uur wachten werd er besloten dat de Mannen ( Rogier, Michiel, Ruud en de Surinamers) naar Rehana moesten gaan rijden, aangezien het ontzettend donker was en zij helemala alleen op het kamp zat te wachten......De dames ( Nicolien, Elsje, Sanderien en ik) moesten in een leeg huis met grote lekkages gaan wachten totdat de mannen terug kwamen...... Het huis was helemaal leeg... er was niets geen water etc.. We hebben hier vier uur gewacht en toen kwamen eindelijk de mannen ons halen. Wat waren wij blij..... we hadden al helemaal bedacht dat de bus vast zat etc.
Om 11 uur 's avonds kwamen we terug in het kamp, helemaal uitgehongerd en gedroogd.....
En toen moest er nog gekookt worden...... Het programma was eigenlijk om half 6 eten en om 10 uur de bush bush in..... maar dat was dus allemaal in het water gevallen....
Uiteindelijk aten we om 12 uur en gingen we om half 2 de bush bush in omdat Steven ( de gids) opeens op verkenning was in de bush bush....) Hierdoor hebben we 1 1/2 uur moeten wachten totdat hij gegeten was en terug was.... erg prettig echt Surinaams.
Het wandelen in de bush bush was leuk.... een beetje spannend aangezien wij gene zaklamp aan mochten doen en echt door alles heen wandelde... Af en toe struikelde we bijna over takken. We hebben twee uur rond gewandeld maar helaas niets gezien..... Toen we terug kwamen bij het kamp waren we allemala helemaal doorweekt door de regen... en zo moesten we in onze hangmat gaan slapen... Ik heb maar 1 uur echt kunnen slapen, darana ben ik wakker geweest van de kou... Dit is ook de reden dat ik om half 7 ben opgestaan. gelukkig hadden de anderen ook niet goed geslapen en konden we om half 8 de bush bush in.... Dit keer hebben we verschillende keren een toecan gezien en verschillende soorten apen... Toch nog iets gezien he... Bij terugkomst stond ons onbijt heerlijk klaar en konden we gelijk aanvallen.
's middags zijn we nog even naar Pehdra gegaan om in de Suriname rivier te zwemmen.... Dit was erg verfrissend en redelijk helder ondanks dat het water zo bruin was. We moesten hier wel op letten op Piranha's.... Gelukkig hebben we geen kennis met ze gemaakt... hahana deze mooie afsluiting zijn we terug naar eht kamp gereden... hebben we nog ene warme maaltijd gehad en hebben we het avontuurlijke en leuke tripje beeindigd.... Iedereen was ontzettend moe.... Ik lag al te slapen in de bus haha.

  • 08 November 2004 - 19:16

    Lilian:

    lieve susan,

    dit allemaal is toch weer iets heel anders dan een weekend helmond-maastricht. mark vertelde gisteravond dat hij over 3 jaar zou meedoen aan expeditie robinson. m.i. kun jij je direct al opgeven voor de volgende exp.robinson, of peking express/shanghai express (deze laatste zijn ze nu aan het filmen). volgens mij is het in suriname even spannend, met dit voordeel dat er wel genoeg te eten is als ik al je verslagen lees.
    veel succes op school verder en geniet vooral van alles wat je doet en meemaakt.
    groetjes lilian

  • 08 November 2004 - 22:28

    Harry:

    De foto's zijn een goede ondersteuning bij je boeiend verhaal, Susan.

    Je ontmoet er volgens mij gezellige en actieve mensen.

    Een goede week.

    tot mails...

    hartelijke groeten

    Harry

  • 09 November 2004 - 22:58

    Geert:

    Die foto's laten van grote afstand al zien dat je het erg naar je zin hebt! Verbazend dat het een aaneenschakeling blijft van nieuwe en boeiende ervaringen. Leuk. Geniet ervan.

  • 10 November 2004 - 10:52

    Guus:

    Erg leuk om je avonturen steeds te lezen.

    Groeten,

    Guus

  • 11 November 2004 - 16:59

    Jeroen:

    Hoi Susan,

    Lekker he, die regentijd! In ieder geval heb je het een stuk warmer dan wij! Je bent al behoorlijk aangepast aan het Surinaamse lijkt me, een hoop leuke avonturen in ieder geval!
    Ik ga morgen naar Parijs voor een sollicitatie gesprek, hoop dat het een succes wordt want het is een leuke baan!!!
    Ben benieuwd naar je nieuwe avonturen!
    Veel plezier,

    Jeroen

  • 14 November 2004 - 11:41

    Jeroen:

    Hoi Susan,

    Lekker he, die regentijd! In ieder geval heb je het een stuk warmer dan wij! Je bent al behoorlijk aangepast aan het Surinaamse lijkt me, een hoop leuke avonturen in ieder geval!
    Ik ga morgen naar Parijs voor een sollicitatie gesprek, hoop dat het een succes wordt want het is een leuke baan!!!
    Ben benieuwd naar je nieuwe avonturen!
    Veel plezier,

    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2005

Laatste dag

30 December 2004

Raleighvallen

26 December 2004

Fotoverslag

24 December 2004

Brownsberg

20 December 2004

Palumue
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 29363

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: