Naar echt surinaams feest..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu Naar echt surinaams feest..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu

Naar echt surinaams feest.....

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg

27 Oktober 2004 | Suriname, Paramaribo

Wat leuk dat iedereen op mijn verhalen reageert... ik geniet ervan om dit allemaal te lezen.....
Vandaag ben ik gestart in mijn stage klas. ik ga les geven in groep 5 bij juffrouw Ilse.
Vandaag ben ik meegeweest naar het parnam zwembad wara de leerlingen zwemles hadden..... Ik had het te doen met die arme kinderen. ze hebben daar in groepen van 60 leerlingen zwemles en dat met 1 badmeester in de brandende zon... ook heb ik erg moeten lachen om de manier waarop zwemles gegeven wordt. Veel kinderen hebben hier namelijk geen zwemdiploma en kunnen niets eens zwemmen.. De beginners klas wat betreft zwemles moet de meest vreemde bewegingen maken .. haha... Plankjes, kurken en zwembandjes kennen ze hier niet. Na school ben ik met juf fariso mee naar huis gegaan. Zij woont vlakbij de school, ze had me uitgenodigd om morgenavond mee te gaan naar het feest wat voor haar vaders verjaardag wordt gegeven. Ik wilde wel mee en ben dus even mee naar haar gegaan om me voor te stellen... Ik werd zeer uitbundig begroet. Helemaal omhelsd... de moeder genoot ervan dat er weer een studente was. 2 weken geleden waren er nog 2 belgen die steeds bij hen thuis zaten, mee aten en mee gingen naar allemaal dingen... ik vind het leuk dat ik op deze manier wat meer met de surinames zelf te doen heb...... Zo meteen ga ik lekker eten met jitra ( surinaamse vrouw) en 3 belgische meiden die morgen weer naar huis gaan....... ik hou jullie op de hoogte.

  • 27 Oktober 2004 - 21:59

    Harry:

    Lieve Susan,

    Jouw Surinaamse krant is weer gezellig, boeiend en informatief om te lezen.

    Het lijkt wel of je er al jaren woont.

    Voor morgen wens ik je een gezellige verjaardag van de vader van jouw collega.
    Gastvrijheid...is een groot goed om te mogen ervaren. Het lijkt me ook leuk en gezellig om juist contacten te hebben met Surinamers, want je doet dan ook ervaringen op hoe de mensen leven, genieten, denken enz. Het lijkt me een heerlijk land om gewoon te zijn.

    Hoe laat is het in Suriname als je je website bijwerkt, Ik denk 16.30 uur en bij ons is het dan 22.30 uur. Ligt het internet cafe bij jou in de buurt??

    De dag is weer om...23.48 uur. Het was vandaag heerlijk weer....veel zon!Tot mails.....!!!!!!!!
    hartelijke groeten harry

  • 28 Oktober 2004 - 08:30

    Anika:

    Hoi suus.
    Wat een verhalen allemaal! Echt super leuk.
    En dan stage lopen in groep 5, is toch wel leuk he?
    Ja, die zwemles, dat is me wat. Echt heel anders dan hier in Nederland.
    Ik heb nu een week Herfstvakantie. Ik ben met Francois naar The Lion King geweest in het circustheater in Scheveningen, dit was echt super geweldig!!!
    Fijn dat je al meer contact hebt gemaakt met de mensen daar, maar ik had niet anders verwacht met die brede glimlach van jouw.
    Wanneer ga je met de kinderen zingen, kun je die cd gebruiken die je gekocht hebt met die leuke liedjes erop. Ik ben benieuwd hoe ze dat vinden.
    Geniet ervan en ik kijk al uit naar je volgende avonturen!
    Groetjes Anika.

  • 28 Oktober 2004 - 09:31

    Jeroen:

    Leuk die echte Surinaamse dingen, ben benieuwd hoe het feest vanavond wordt! Dat wordt salsa dansen, ga maar vast oefenen!
    Net mijn rijbewijs gehaald, dus nu is het de hoogste tijd voor vakantie! Tot binnenkort,

    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2005

Laatste dag

30 December 2004

Raleighvallen

26 December 2004

Fotoverslag

24 December 2004

Brownsberg

20 December 2004

Palumue
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 29325

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: