Gestolen....... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu Gestolen....... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suusatparamaribo - WaarBenJij.nu

Gestolen.......

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg

26 Oktober 2004 | Suriname, Paramaribo

Nu komt het meest spannende verhaal tot nu toe. Zondagvan\vond hoorde ik voordat ik ging slapen vreemde geluiden naast het huis.... ik heb door het raam gekeken en met licht naar buiten geschenen. Dit zonder succes.... Ik kon niet ontdekken wat het was. Ik voelde dat er iets niet klopte en heb mijn was toen nog maar even binnen gehaald... Ik ben om 11 uur gaan slapen en werd om half 7 weer wakker. Toen ik opstond ontdekte ik dat mijn fiets gestolen was...
deze had ik met twee hangsloten aan mijn ijzeren hek vast gemaakt. Even dacht ik dat ze ook binnen huis waren geweest, maar gelukkig was dit niet het geval. Vervolgens ben ik na stage naar het politie bureau gegaan om aangifte te doen. Alleen moet ik nu nog een keer terug gaan om een verklaring te krijgen om mee te nemen naar nederland. Al denk ik niet dat ik geld terug zou kunnen krijgen, aangezien de fiets niet verzekerd was. Maar goed.... dat was dus een heel avontuur... Hierdoor heb ik vanacht niet zo goed kunnen slapen.. Bang dat ze weer komen om dan nog meer op te halen..
Vandaag ben ik eens op onderzoek gegaan voor eventuele tripjes die ik met Fieke, Chris en natuurlijk Mark kan gaan doen.... het is vrij lastig ana gezien zij rond de kerst komen en de bosnegers bang zijn voor de boze geesten die in december veel voorkomen. elk ongeluk wordt hier aan verweten.

  • 26 Oktober 2004 - 20:38

    Bertine En Rik:

    Lieve Susan,
    Wat een spannend verhaal, ik kan me voorstellen dat je even raar stond te kijken toen bleek dat je fiets weg was en je het uiteindelijk hebt horen gebeuren... Je bent werkelijk een hele andere wereld ingestapt... Het is erg leuk om alle verhalen te lezen! ... en dan te bedenken dat je er pas ruim een week bent!
    Het lijkt me ook een hele ervaring om de verschillen in onderwijs en aanpak te ervaren. Susan, je leert er ongetwijfeld heel veel, geniet er van...
    Groetjes en liefs, Bertine en Rik.

  • 26 Oktober 2004 - 21:05

    Harry:

    Lieve Susan,
    Toch even een berichtje om je te laten weten,dat ik je moedig vind.Ik kan me voorstellen, dat je de afgelopen nacht minder goed geslapen hebt.......

    Het lijkt wel Nederland, daar stelen ze ook fietsen, die zo goed gesloten zijn. Misschien een idee om je nieuwe fiets de volgende keer binnen te zetten, tenminste als dit mogelijk is.

    Wat een ervaringen doe je op in je nieuwe land.

    Jouw website vind ik een echt boeiend dagblad aan het worden, waar ik bijna niet meer om heen kan.

    Alle goeds... harry

  • 26 Oktober 2004 - 21:12

    Guus De Mulder:

    Hallo Susan,

    Is toch schrikken als je fiets gestolen wordt. Best eng dat er vreemde mensen om je huis zijn geweest. Je moet maar alles goed afsluiten. Goed dat je aangifte hebt gedaan.

  • 26 Oktober 2004 - 21:29

    Yvonne:

    Hallo Suus,

    Idd schrikken! Goed dat je aangifte gedaan hebt! 't Is erg grappig te lezen wat je nu zoal meemaakt... En vooral omdat je er nog pas zo kort bent! Echt een andere wereld, hè? Veel plezier met het plannen van je tripjes!

    Groetjes,

    Yvonne

    PS We missen je trouwens wel een beetje tijdens onze tennisles... ;)

  • 27 Oktober 2004 - 08:01

    Huub Schuurs:

    Hallo Susan.
    Je beleeft daar wel spannende dingen. Vind je dat niet eng?
    Gelukkig houd je er zelf wel de moed in en ben je erg ondernemend. Ook loeuk om te horen hoe daar het onderwijs er aan toe gaat; hopelijk leer je daar niet de verkeerde manieren aan, want als je terugkomt, moet je weer helemaal omschakelen. Ik blijf je avonturen volgen.
    Misschien moet je er straks maar een boek van laten maken.

    Groetjes,
    Huub en Hanne

  • 27 Oktober 2004 - 10:15

    Wieteke:

    Hoi Susan,
    Het is leuk en informatief om je verslag te lezen. Blijf nog een tijdje, dan beleef jij nog veel meer en dan hebben wij elke dag mooie nieuwe spannende avonturen om te lezen.
    Het is een hele mooie ervaring dat je zoveel nieuwe indrukken op kan doen. Want het verhaal van de bosnegers die in december bang zijn voor de boze geesten vind ik prachtig. Ik had het niet kunnen verzinnen. Maar men denkt daar totaal anders dan wij aangeleerd hebben. Dat is wel duidelijk.
    Veel plezier met alles wat je onderneemt. Ik blijf het volgen.

    Groeten Wieteke

  • 27 Oktober 2004 - 12:23

    Maria De Mulder:

    Lieve Susan,
    Leuk dat wij je zo goed kunnen volgen. Leuk om al je avonturen te lezen. Als ik naar tante Dien ga, neem ik een print van jouw berichten mee. Ze vraagt steeds naar jou en ze vindt het leuk om jou te kunnen volgen.
    Ik heb deze week herfstvakantie en ik heb al twee lange wandelingen gemaakt. Mooie herfstkleuren. Tot de volgende keer.
    Groetjes, Maria

  • 27 Oktober 2004 - 20:30

    Jeroen:

    Hoi Susan,

    Veel leuke verhalen!!! Volgens mij hoor je er nu helemaal bij daar in Paramaribo, je eerste gestolen fiets! Gelukkig heb je je was nog, hahaha!
    Het klinkt allemaal erg leuk daar, je zal wel flink aan het genieten zijn. Heb je de Surinaamse kinderen al een beetje onder controle.... of hoop je dat ze zich gaan aanpassen aan je Nederlandse manier van les geven? Wat zullen die Nederlandse kinderen straks weer lekker gemakkelijk zijn!
    Zorg maar dat je veel leuke dingen kan ondernemen met alle nieuwe mensen die je de komende tijd gaat ontmoeten! Heb je al veel leuke mensen ontmoet?
    Veel plezier, en zorg dat je nog veel spannends beleeft, dan krijgen we weer die leuke verhalen van je te lezen!!!

  • 28 Oktober 2004 - 12:59

    Jolanda Wasbauer:

    Hallo Susanne,
    Heel leuk om je ervaringen en gebeurtenissen te volgen in Paramaribo. Jammer dat je al zo'n rotte ervaring meemaakt, maar ja dat gebeurt overal. Susanne, geniet er maar lekker van, alweer een ervaring rijker.
    Groetjes Jolanda xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2005

Laatste dag

30 December 2004

Raleighvallen

26 December 2004

Fotoverslag

24 December 2004

Brownsberg

20 December 2004

Palumue
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 29365

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: